[ad_1]
به این مقاله امتیاز بدید
تبلیغات شبکه های اجتماعی امروز از جمله محبوب ترین روش های درآمدزایی از طریق دیجیتال مارکتینگ بعد از انجام دادن طراحی سایت است. به این وسیله میتوان کا…
آخرین مطالب
- پروژه گلایمور کوالکام در راه است؛ نسل دوم پردازندههای اسنپدراگون ایکس برای کامپیوترهای آرم
- مینیتبلت جدید برند ALLDOCUBE با قیمت مناسب و تراشه اسنپدراگون معرفی شد
- برند نوپای DeperAI شارژرهای سریع، مدرن و خوشقیمت خود را رونمایی کرد
- کراساور روگ، پرفروشترین خودرو نیسان در بازار آمریکا، به قابلیتهای آفرود مجهز شد
- نقاط داغ روی صورت میتوانند وضعیت سلامتی افراد را فاش کنند
-
inten -
1 شهریور 1397 -
5 دقیقه -
0دیدگاه
تبلیغات شبکه های اجتماعی امروز از جمله محبوب ترین روش های درآمدزایی از طریق دیجیتال مارکتینگ بعد از انجام دادن طراحی سایت است. به این وسیله میتوان کاری کرد وب سایتی که به تازگی طراحی کردهایم به سوددهی بالایی رسیده و به هدف نهایی خود از حضور در دیجیتال مارکتینگ از طریق تبلیغات شبکه های اجتماعی دست پیدا کنیم.
شبکه های اجتماعی امروز به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شدهاند. متاسفانه افراد دیگر همانند قبل با هم ارتباط چهره به چهره نداشته و دیجیتالی شدن دنیا سبب منزوی شدن ما شده است، اما از طرفی دیگر، به لطف برخی بسترهای اینترنت همچون شبکه های اجتماعی، ارتباط های مجازی و غیر چهره به چهره و از راه دور بیشتر شده است. به همین دلیل اگرچه دوستان و اعضای یک خانواده ممکن است برای مدت زمانی طولانی همدیگر را از نزدیک نبینند، اما به واسطه اینترنت همیشه با هم در ارتباط هستند. گره خوردن زندگی عادی انسان ها به این پلتفرم ها سبب میشود تبلیغات شبکه های اجتماعی روشی سودده برای کسب و کارها باشد، چرا که در جایی حضور پیدا میکنند که کاربران همیشه هستند.
اما پیش از بررسی این روش بد نیست کمی به خود مفهوم سرک بکشیم. منظور از رسانه اجتماعی یا شبکه اجتماعی چیست و آنها چطور شکل میگیرند و همچنین معروف ترین موارد که برای تبلیغات شبکه های اجتماعی مناسب تلقی میشوند کدام موارد هستند؟
شبکه اجتماعی چیست؟
برخلاف تصور این مفهوم تازهای نیست. وقتی که سال ها و قرن ها قبلتر و حتی در زمان انسان های نخستین، افراد کنار یکدیگر مینشستند، شبکه های اجتماعی را درست میکردند. اما نکتهای که سبب شد امروز آنها بیش از هر زمان دیگری بولد شده و مورد توجه قرار بگیرد، وارد شدن ابزارهای دیجیتالی است. به عبارت دیگر، شبکه های اجتماعی همیشه وجود داشتهاند، چرا که انسان ذاتا موجود اجتماعی تلقی شده و از گوشه گیری بیزار است، اما گرد هم آوردن عدهای از افراد همواره کار دشواری بوده است. اما با ورود شبکه های اجتماعی الکترونیکی این محدودیت از بین رفته است و به همین دلیل تبلیغات شبکه های اجتماعی امروز پرسود است.
مقاله پیشنهادی: آموزش تبلیغات در اینستاگرام
در واقع باید به پلتفرم هایی که امروز از آنها استفاده میکنیم شبکه های اجتماعی الکترونیکی یا دیجیتالی بگوییم، اما صفت ذکر شده به خاطر کاربرد زیادشان حذف شده و به همان صورت عادی یاد میشود. با وجود ریشه داشتن این مفهوم در تاریخچه وجود بشریت، برای نخستین مرتبه در سال 1954 توسط جان برنز به کار رفت. به عقیده وی این شبکه ها زمانی تشکیل میشوند که گره های مختلف در کنار هم قرار گرفته و متصل شوند که این گره ها میتوانند افراد و یا سازمان ها باشند. سازمان ها، کسب و کارها، شرکت ها و تجار با هدف انجام تبلیغات شبکه های اجتماعی وارد میشوند.
معروف ترین شبکههای اجتماعی (دیجیتالی)
فیس بوک اولین نامی است که به ذهن هر فردی میرسد. اگرچه این رسانه اجتماعی در ایران مسدود بوده و غیر قابل استفاده است، اما همچنان به عنوان پرکاربردترین و معروف ترین شبکه اجتماعی دنیا شناخته میشود، به طوری که کاربران اروپایی و آمریکایی در آن حضور فعالی داشته و آمار کاربران فعال آن به دو میلیارد نفر در هر ماه رسیده است! در حالت عادی، برای تبلیغات شبکه های اجتماعی بهترین مورد، بزرگترین مورد به نظر میرسد، اما با توجه به عدم حضور کاربران ایرانی در این بستر، هیچ سودی از فعالیت در آنها نصیب کاربران نخواهد شد.
بعد از آن به نامهایی همچون توییتر، گوگل پلاس و دیگر موارد میرسیم که باز هم در ایران غیر قابل استفاده هستند. خوشبختانه اینستاگرام به عنوان پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی دنیا بعد از فیس بوک در ایران مسدود نبوده و از طرفی تعداد کاربران ایرانی فعال در آن بسیار بسیار زیاد است. به همین دلیل شرکت های ایرانی در پی انجام تبلیغات شبکه های اجتماعی باید به فکر فعالیت در آن باشند. تلگرام نیز تا مدت ها پیش وجود داشت و بالاتر از اینستاگرام گزینه اول ایرانیان به منظور انجام فعالیت های تبلیغاتی مجازی به شمار میرفت، اما امروز این پلتفرم نیز سرنوشتی همچون فیس بوک و توییتر نصیبش شده است.
روشهای تبلیغات شبکه های اجتماعی
به دو روش میتوان از ظرفیت این پلتفرم ها که همگی جز پربازدیدترین و پرکاربردترین وب سایت ها و اپلیکیشن ها هستند بهره برد، به همین دلیل اصرار داریم در صورت نبود مشکل از نظر مالی و در نظر گرفتن سرمایه زیاد به منظور تزریق در تبلیغات مجازی هر دو را دنبال کنید.
روش اول استفاده از طرح های تبلیغاتی است که این شبکه های اجتماعی ارائه میکنند. به این ترتیب میتوان به تعداد مشخصی از کاربران منطقهای خاص تبلیغات مورد نظر خود را نشان داد. آنها توسط سیستم به کاربران نشان داده شده و دیگر نیازی به دخالت ما نخواهد بود. این روش از نظر بازدهی فوق العاده است، اما هزینه های گهگاه بالای آن سبب میشود در برخی مواقع تنها شرکت های بزرگ قادر به استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی به این روش باشند. خوشبختانه روش دیگری نیز وجود دارد که نیازی به پرداخت هزینه نداشته و برای کسب و کارها و مدیرانی که دوستدار صرف زمان به منظور بهبود وضعیت مجموعه خود هستند فوق العاده محسوب میشود.
مقاله پیشنهادی: تبلیغات در اینستاگرام روشی پربازده در دیجیتال مارکتینگ
در تعریف دیجیتال مارکتینگ میتوان از هر روش و بستری در دنیای اینترنت به منظور معرفی خود به مشتریان بیشتر و بیشتر استفاده کرد، اما در بین این همه روش و پلتفرم موجود، تاکید دیجیتال مارکتینگ ابتدا بر روی سئو سایت و سپس بر روی تبلیغات شبکه های اجتماعی قرار دارد. البته این مرتبه منظور از تبلیغات روش قبلی نیست، بلکه این مرتبه باید به صورت عادی دست به کار شوید. حالتی را در نظر بگیرید که به جای پرداخت پول به سیستم اینستاگرام و درخواست از آن به منظور نمایش بنرها و تبلیغات شما به کاربران، یک صفحه در آن ایجاد کرده و از طریق افزایش تعداد فالوورهای آن به چیزی که در ذهن دارید دست پیدا کنید. این روش نیازمند زمان و تمرکز زیادی بوده و باید در مسیر صحیح در آن قدم برداشت، وگرنه موفقیتی حاصل نخواهد شد. به همین دلیل بیشتر شرکت ها از آن پا پس کشیده و ترجیج میدهند قید تبلیغات شبکه های اجتماعی را بزنند.
اما نکته اینجاست که در روش اول، هر زمانی که تبلیغات را قطع کنید، ورودی وب سایت شما نیز از اینستاگرام قطع خواهد شد، اما در روش دوم یعنی ایجاد صفحه شخصی برای شرکت و سپس بهبود وضعیت آن، اگرچه برای مدت زمانی فشار زیادی را تحمل کرده و شاید مجبور به پرداخت هزینه های زیادی نیز باشید، اما بعد از به ثمر نشستن آن، برای همیشه سود خواهید برد. اینتن با توجه به تجربه سرشار خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ، چندی پیش مطلبی پیرامون نحوه کسب سود از اینستاگرام منتشر کرد که لینک آن در همین مطلب قرار گرفته است.
[ad_2]