[ad_1]
بازاریابی شبکه های اجتماعی در دوران کرونا مثل فریاد زدن در اتر میماند. حداقل برای بسیاری از افراد (و مدل کسب و کار آنها) یک دوران بیسابقه است. ترس،…
-
inten -
22 شهریور 1399 -
4 دقیقه -
1دیدگاه
بازاریابی شبکه های اجتماعی در دوران کرونا مثل فریاد زدن در اتر میماند. حداقل برای بسیاری از افراد (و مدل کسب و کار آنها) یک دوران بیسابقه است. ترس، اضطراب و تردید یک تحمیل جهانی برای همهی ماست. و با اینحال، هنوز هم باید کار کنیم. در ادامه به راهکارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در دوران کرونا نیز می پردازیم:
آخرین مطالب
- پروژه گلایمور کوالکام در راه است؛ نسل دوم پردازندههای اسنپدراگون ایکس برای کامپیوترهای آرم
- مینیتبلت جدید برند ALLDOCUBE با قیمت مناسب و تراشه اسنپدراگون معرفی شد
- برند نوپای DeperAI شارژرهای سریع، مدرن و خوشقیمت خود را رونمایی کرد
- کراساور روگ، پرفروشترین خودرو نیسان در بازار آمریکا، به قابلیتهای آفرود مجهز شد
- نقاط داغ روی صورت میتوانند وضعیت سلامتی افراد را فاش کنند
بازاریابان و حرفهایها، چطور خودمان را با این شرایط تطبیق بدهیم؟
احتمالا اکنون به عنوان یک بازاریابان آنلاین با سه چالش اصلی روبهرو هستید (یا به زودی روبهرو خواهید شد).
– کسب و کار: برای خطوط هواپیمایی، افراد کمتری سفر میکنند. برای خردهفروشان، افراد کمتری خرید میکنند.
– ارسال پیام: توجه مشتریان روی کرونا ویروس است، نه برند شما.
– سلامت روانی: مثل چیزی که یکی از همکارانم امروز به من گفت، “دیگه توانی برام نمونده”.
در اینجا فهرستی از توصیهها برای این که شما و تیم رسانهی اجتماعیتان چگونه خودتان را تطبیق دهید وجود دارد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی در کرونا
1- کسب و کار
شما احتمالا کمترین کنترل را رویش دارید. به روی کاری که میتوانید بکنید تمرکز کنید و خلاق باشید.
- یک برنامه داشته باشید
مشاوران اجرایی: اکثر مشاغل از این بابت متوقف نخواهند شد. در این صورت، برنامههایتان و اینکه چه گزینههایی برای مشتریانتان میماند را به اشتراک بگذارید.”
- روی برندتان تمرکز کنید
بسیاری از تبلیغات اجتماعی شاهد کاهش معیارهای عملکرد هستند. مشتریان هنوز هم در شبکههای اجتماعی وقت میگذرانند (شاید حتی بیشتر از قبل)، ولی بهجز مواد غذایی و بهداشتی چیز زیادی نمیخرند.
شاید لازم باشد که الان از مخارج تبلیغاتتان کم کنید. به خصوص تبلیغات متمرکز بر عملکرد در نظر بگیرید که منابعتان را در بازاریابی قرار دهید که میل تجاری شما را افزایش میدهد و شما را در طول چند ماه آینده در ذهنها نگه میدارد.
- محصولاتان را محور اصلی قرار دهید
یکی از همکاران شاهد کاهش 70 درصدی فروش مشتریان خردهفروشی خود در مالزی است. در نتیجه آنها در تلاشند که تجربهی خرید آنلاین را بهبود ببخشند تا فروش بیشتری داشته باشند. آنها همچنین در حال مطالعه هستند که ببینند شرکتهای چینی چگونه با این چالشها خودشان را تطبیق دادهاند.
کریس بروگان، موسس سیستم StoryLeader، میگوید: “به دنبال روشهایی برای استقرار خدمات خود باشید که تجربیات حضوری از دست رفتهی حال حاضر را جبران میکند.”
چه کاری میتوانید بکنید که در این دوران استفاده از محصولاتتان راحتتر شود؟
2- ارسال پیام
اول از همه تمام محتوا و کمپینهایی را که در حال حاضر در جریان دارید را دوباره ارزیابی کنید. همه چیز تا جواب به خدمات مشتریان و محتواهای کوتاه روزانهی شبکهی اجتماعی.
- یک خط را انتخاب کنید
فرض کنید بدترین خبر دربارهی ویروس کرونا در توییتر یا فیسبوک در کنار پست شما قرار گرفته. آیا پیام شما ناجور به نظر میرسد؟ صدایش شنیده نمیشود؟
مدیر شبکههای اجتماعی در شرکت Allebach Communications، میگوید: “تجارت برخی برندها طبق معمول خوب خواهد بود، برخی باید سکوت کنند و برخی باید به حالت PSA بروند”.
“پستهای PSA خلاقانه، اکنون میتوانند یک اقدام خوب در تولید محتوای اجتماعی باشند.”
- یک فهرست نگه دارید
تنظیم حجم و نوع محتوایی که در شبکهی اجتماعی پست میکنید احتمالا در حال حاضر یک اقدام خوب است. به محتوای اجتماعیتان مقداری لحن همدلی و اهمیت بدهید.
از آنجایی که به کافی بودن مطالب کمتر توجه میشود، اشکال ندارد که محتوای کمتری را منتشر کنید. ولی دست از ایدهپردازی نکشید. یک لیست جاری از این ایدهها برای زمانی که اوضاع به حالت عادی برگردد داشته باشید.
- روی محتوای قابل اعتماد سرمایهگذاری کنید
سرمایهگذاری روی پروژهها و کمپینهای بلند مدت را در نظر بگیرید.
محتوای قابل اعتماد، محتواییست که به شما اجازه میدهد زمان و لحظات ارزشمند بیشتری را با مخاطبانتان بگذرانید. این کار برای اعتمادسازی برای برندتان عالیست. و اکنون جای مناسبی برای وقت گذراندن است. ساخت مقالات طولانی، فیلمهای سریالی، پادکست، مطالب سرگرمکننده، آموزشی و غیره را در نظر داشته باشید.
- شنوایی اجتماعیتان را تنظیم کنید
همانطور که زمان صرفشده در شبکههای اجتماعی در حال افزایش است، روشی که مشتریان زمانشان را میگذرانند و مدل مکالماتی که دارند در طول بحران تغییر میکند.
مشتریان، کارکنان و اجتماع چگونه در مورد این بحران صحبت میکنند؟
موسس آژانس Media Volery، به تمام تیمهایی که در خانه هستند توصیه میکند: “اگر تا الان این کار را نمیکردید، شروع کنید بر مکالمات نظارت کنید، به خصوص اگر در تجارتی هستید که به شدت تحت تاثیر این بحران است. و اگر برند شما نیاز به برقراری ارتباط با پیامهای مهم دارد، آمادهی فعال کردن سخنگویان داخلی خود باشید.
سلامت روانی
مدیران شبکههای اجتماعی از قبل هم نقشی پرتنش داشتند، و این بحران طولانی وضعیت را بدتر میکند. یادتان باشد که خودتان، تیمتان و دوستانتان در صنعت را مدام چک کنید.
و همچنین این واقعیت که بسیاری از افراد از خانه کار میکنند، این چالش را سختتر میکند. برای این که امور قابل مدیریت باشند، این توصیهها را برای اینکه ظاهر مثبتتان را حفظ کنید در نظر بگیرید.
- برنامهی کار از خانه
مطمئن شوید ابزارها و فرایندهایی که برای کار از خانه نیاز هستند را دارید.
یک برنامهی ورزش در خانه برای خودتان پیدا کنید. من تمرینات کوتاه یوگا را در خانه انجام میدهم. روی فعالیتهای آفلاینی که به شما انرژی میدهند تمرکز کنید. بیشتر کتاب بخوانید. پیادهروی کنید. یک پادکست خوب پیدا کنید.
- ارتباط برقرار کنید
یادتان باشد با دوستانتان در ارتباط باشید. با آنها تماس بگیرید. از تماس تصویری استافاده کنید. یک چت گروهی شروع کنید. وقتی نیاز داشتید کمک بخواهید.
- مصرف رسانهی خود را مرور کنید
برای استفاده از شبکههای اجتماعی خود یک محدودیت بگذارید. اخبار ویروس کرونا تمام نشدنی هستند. ولی مصرف شما باید کم باشد.
برای اینکه در کسب و کار خود موفق باشید و در این دوران کرونا کسب و کار خود را افزایش دهید می توانید با یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت و سئو در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در قیمت تماس با ما مراجعه کرده تا شما را راهنمایی نمایند.
[ad_2]