[ad_1]
امروزه با توجه به شرایط کسب و کار ها و تغییر شیوه زندگی عموم مردم، شاهد هستیم که کسب و کارهای مجازی در بهترین موقعیت خود قرار دارند و امروزه وقت مناسبی برای طراحی سایت و بهینه سازی سایت بوجود آمده است که باعث میشود این بازار رونق زیادی پیدا کند.
بازاری که توانسته با داشتن محبوبیت زیاد و جذب مخاطب و افراد حرفهای و کارکشته، به یکی از پر درآمدترین بازارهای امروزی تبدیل شود که در سراسر دنیا دارای محبوبیت گستردهای است.
حال شاید شما نیز به فکر این باشید که برای کسب و کار یا شغل خود به طراحی سایت بپردازید، اما قبل از اینکه وبسایت خود را طراحی کنید به مدیریت و ایجاد شبکههای اجتماعی پرداختهاید و این سوال برای شما بوجود آمده است.
آیا میتوان از این بسترها برای پیشرفته وبسایت خود استفاده کنم؟ چگونه میتوانم در طراحی سایت فروشگاهی از ایکون های شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟ تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت چیست؟ چطور باید به پیادهسازی و استفاده از این پلتفرمها بپردازیم؟ بهترین شبکههای اجتماعی برای لینکسازی کدامند؟ اگر به دنبال دریافت پاسخ سوالات خود هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد بپردازیم.
آخرین مطالب
- پروژه گلایمور کوالکام در راه است؛ نسل دوم پردازندههای اسنپدراگون ایکس برای کامپیوترهای آرم
- مینیتبلت جدید برند ALLDOCUBE با قیمت مناسب و تراشه اسنپدراگون معرفی شد
- برند نوپای DeperAI شارژرهای سریع، مدرن و خوشقیمت خود را رونمایی کرد
- کراساور روگ، پرفروشترین خودرو نیسان در بازار آمریکا، به قابلیتهای آفرود مجهز شد
- نقاط داغ روی صورت میتوانند وضعیت سلامتی افراد را فاش کنند
همه ما میدانیم که یکی از معیارهای اصلی در تعیین رتبه سایت، دریافت بک لینک با کیفیت بالا از سایت های معتبر است. اکنون که دریافت لینک از سایتهای شناخته شده برای گوگل بسیار مهم است و شبکههای اجتماعی بسیار مورد توجه گوگل هستند، چه جایی بهتر از اینستاگرام، توییتر و دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که میتواند به ما در دستیابی به موقعیت بهتر کمک کند؟
دیدگاه بالا اولین قدم در افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو و دستیابی به موقعیت بهتر در نتایج جستجو بود. زیرا باعث شد بسیاری از مدیران وبمستران سایت با شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و آن را در صدر چک لیست سئو خود قرار دهند.
اگرچه امروزه در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو شکی وجود ندارد، اما هنوز در شدت و میزان تأثیر ذکر رسانه های اجتماعی در رتبه بندی وب سایت ها شفافیت قطعی وجود ندارد که در چه حد و میزانی میتواند رتبه ها را جابجا کند.
مطالعات متعددی در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی و تاثیر آن ها بر سئو سایت و همچنین رتبه بندی سایت ها انجام شده است و صرف نظر از تفاوت در نتایج آنها، مشخص است که اهمیت این نشانه ها که با نام Social signals نیز شناخته میشوند در طول زمان افزایش یافته است. در نتیجه، اکنون چند سؤال اساسی پیش میآید.
چگونه شبکه های اجتماعی بر سئو و رتبه سایت تاثیر مثبت میگذارد؟
اگرچه پاسخ به این سوال کمی بحث برانگیز است، اما به نظر من شبکه های اجتماعی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رتبه سایت ها در موتورهای جستجو تاثیر میگذارند.
اثرات مستقیم سوشیال سیگنال بر جایگاه سایت
- تعداد افرادی که برند شما را در شبکه های اجتماعی مختلف لایک میکنند
- اشتراک گذاری مطالب سایت و بازخورد بیشتر
- افزایش فالوئر و دنبال کننده گان
- تعداد اشتراک هایی که کاربران پست های شما را ارسال میکنند یا زیر آن ها نظر میگذارند
اثرات غیر مستقیم سوشال سیگنال بر جایگاه سایت
- افزایش Inbound Link به دلیل افزایش برندینگ و شناخته شدن برند ما بین رقبا از دید کاربران
- افزایش بازخورد مثبت کاربران به دلیل آشنا شدن با ویژگی و مزیت های محصولات و خدمات شما
- کاهش بانس ریت یا نرخ پرش پرش کاربر از سایت به دلیل تعامل و چرخش آنها درون وبسایت
- افزایش Time On Site یا میزان ماندگاری کاربر درون سایت
در حالی که اثرات مستقیم بسیار ساده و واضح هستند، ترجیح میدهیم در مورد اثرات غیر مستقیم بیشتر توضیح دهیم. همچنین لازم به ذکر است که شبکه های اجتماعی به فیس بوک و توییتر ختم نمیشوند و شبکه هایی مانند لینکدین، گوگل پلاس و حتی اینستاگرام در تبلیغ وب سایت شما تاثیر دارند که در ادامه تمام آن ها را شرح خواهیم داد.
بیشتر بخوانید: بهترین شرکت طراحی سایت شرکتی در تهران
<<نکته طلایی: اگر سایت شما ایندکس نمیشود میتوانید ویدئویی را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و لینک ویدیو را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید>>
بگذارید از نگاهی دیگر به تعریف و تاثیر Social signals بر SEO را شرح دهیم.
SMO چیست؟ ارتباط آن با سئو سایت
SMO مخفف Social Media Optimization میباشد. SMO تأثیر مستقیمی بر محبوبیت وب سایت شما دارد. تعریف اصلی SMO این است که وقتی محتوایی را در شبکه های اجتماعی چه اکانت شخصی و چه بیزینس اکانت خود قرار میدهید و مردم به محتوای شما واکنش نشان میدهند و آن را مورد بازخورد قرار میدهند.
چگونگی تاثیر SMO بر سئو سایت
شبکه های اجتماعی با دو نوع حساب کار میکنند. (حساب تجاری و حساب شخصی) هر کدام از این اکانت ها تاثیر خاص خود را بر روی سایت شما دارند. محتوای شما باید در هر دو نوع حساب باشد و هر کدام به صورت جداگانه بر ارتقا و محبوبیت سایت شما تأثیر میگذارد.
گوگل میتواند فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی را از نزدیک رصد کند. محتوا، تصاویر و ویدیوها توسط گوگل قابل تشخیص است و تعداد فالوورهای واقعی در شبکه های اجتماعی برای گوگل بسیار مهم است و به آن ارزش بیشتری برای کار و فعالیت در شبکه های اجتماعی میدهد.
SMO تنها زمانی مؤثر خواهد بود که محتوا یا محصولات قرار داده شده در آن برای کاربر جذاب باشد تا آن محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد. به طور کلی، واکنش کاربران به محتوای شما شامل میزان علاقه آنها، پاسخگو بودن و میزان اشتراک گذاری محتوای شما است. فیسبوک و +Google بیشترین تأثیر را بر این پاسخها دارند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
بیشتر بخوانید: نتورک مارکتینگ
بهترین شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو سایت
بسیاری از شبکه های اجتماعی در بستر اینترنت و وب فعال هستند و استفاده از همهی آن ها میتواند خوب باشد حتی اگر کم. در بین این شبکه ها بعضی از آن ها تاثیر بسزایی دارند. در ادامه برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.
گوگل پلاس (+Google) و تاثیر آن بر سئو
در سال های گذشته گوگل پلاس تاثیر زیادی بر سئوی سایت ها میگذاشت، به طوری که وبمستران در کمتر از یک روز تاثیر آن را در رتبه بندی سایت خود را ملاحظه میکردند. این شبکهی اجتماعی در سال 2011 تأسیس شد که توانست با استقبال خوبی مواجه شود و طبق آخرین آمار دارای 200 میلیون یوزر میباشد.
درست است تاثیر گوگل پلاس نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است و به طور کل بی تاثیر نیست، با این حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای سایت خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و میزان تاثیرگذاری آن را امتحان کنید.
شما میتوانید هر تعداد لایک، نظر و اشتراک گذاری در پروفایل های گوگل پلاس داشته باشید. این را هم در نظر داشته باشید که گوگل پلاس شبکه اجتماعی خود گوگل است و تحت نظارت گوگل است، پس حتما به آن توجه ویژه ای داشته باشید و هنگام طراحی سایت پزشکی از طراح خود بخواهید ایکون های شبکه های اجتماعی رو در فوتر سایت قرار دهد.
فیسبوک (Facebook) و تاثیر آن بر سئو
فیس بوک تاثیر مثبت و خوبی بر سئوی شما دارد با بررسی و امتحان اهمیت فیسبوک و تاثیر آن را به وضوح خواهید دید. پیشنهاد میکنیم یک صفحه تجاری ایجاد کنید و محتوای خود را مستقیماً در صفحه کسب و کار یا همان بیزینس اکانت خود قرار دهید.
البته قابل ذکر است که اشتراک گذاری مطالب در صفحه شخصی نیز تاثیر خوبی دارد و گوگل آن را به عنوان بازنشر مطالب سایت در نظر میگیرد.
فیس بوک یکی از بهترین سایت ها برای به اشتراک گذاری محتوا است. این شبکه اجتماعی ارسال و به اشتراک گذاری مطالب را با دنبال کنندگان شما آسان میکند. این شبکه اجتماعی محبوب و تاثیر گذار بر سئو سایت به شما امکان میدهد لینک هایی را با بلاگ ها، فیلم ها و اینفوگرافیک ها به اشتراک بگذارید.
توییتر (Twitter) و تاثیر آن بر سئو
دیگر پلتفرم محبوب و حائز اهمیت توییتر میباشد که دارای امکانات زیادی نظیر افزونهی بخصوص است و شما با استفاده از آن میتوانید به بهرهگیری هرچه بیشتر از این پلتفرم محبوب بپردازید.
البته قابل توجه است که توییتر بیشتر محل بحث و رد و بدل کردن اطلاعات میباشد لذا شما باید در این پلتفرم فعالیت زیادی داشته باشید تا بتوانید به جذب مخاطب بپردازید و با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شرکت در بحثهای مفید، به کسب اعتبار بپردازید.
لینکدین (Linkedin) و تاثیر آن بر سئو
لینکدین را میتوان یکی از شبکههای اجتماعی دانست که هر فرد فعال در زمینه وبسایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ از وجود آن با خبر است و به حتم از گذشته اکانتی را در آن ایجاد کرده است.
این پلتفرم در اصل برای افراد و کسب و کارها بوده است و به نحوی برای ارتباط بین افراد مختلف و بزینسها میباشد که توانسته بسیار مفید واقع شود. با توجه به اعتبار بالای این شبکه، دیگر نیازی نیست که از اهمیت بکلینکهای ایجاد شده با آن بگوییم چرا که میتواند در نزد گوگل بسیار تأثیرگذار باشد.
لینکدین بهترین محیط برای قرار دادن مقالات شماست. بهترین راه برای استفاده از این شبکه اجتماعی نوشتن مقاله و انتشار آن در لینکدین است و به علت اعتبار بالای صفحات آن سوشیال سیگنال ارزشمندی نزد گوگل به حساب میآید.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت طلا فروشی
یوتیوب (YouTube) و تاثیر آن بر سئو
محبوبیت YouTube در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. محتوای ویدیو از نظر کاربران بسیار مفید تر است چرا که به راحتی میتوانند با صرف زمان کمتری و کیفیت ارائه بیشتری محتوا را مطالعه کنند.
توجه کنید با توجه به مزیت بالایی فیلم ها ابزاری عالی برای تقویت ترافیک ارگانیک هستند. با افزودن فیلم به سایت خود، منجر به مشغول ماندن طولانی تر افراد در سایت میشوید. تعامل طولانی تر سیگنال مثبتی را به Google ارسال میکند.
آینده شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در کسی نتایج بهتر گوگل
اگرچه گوگل اطلاعات دقیق و رسمی در مورد به روز رسانی های خود منتشر نمیکند و سئوکاران خودشان باید با تک نیک های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آشنا باشند و مدام در حال یادگیری باشند، اما شواهدی وجود دارد که نشان میدهد سیگنال های رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به شکل جدیدی از پیوند در الگوریتم های رتبه بندی آن هستند.
در حالی که ارزش این لینک ها ناشناخته است و نمیتوان با قطعیت در مورد کاهش تاثیر لینک های ورودی و خروجی در رتبه بندی صحبت کرد، می توان انتظار داشت که تاثیر مستقیم و غیرمستقیم رسانه های اجتماعی به عنوان معیاری برای ارزیابی وب سایت ها در نهایت نشان دهنده این باشد که چرا صفحات خود آن ها بالاتر از لینک سایت ها نباشند؟
شبکه های اجتماعی بالاتر از وب سایت ها در نتایج
سه دلیل میتوان آورد؛
- جهان به سمت اجتماعی شدن پیش میرود. کودکان امروز مشتریان و کاربران فعال اینترنت فردا خواهند بود و حضور آنها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، تلگرام و غیره هر روز افزایش مییابد. در این نسل انتظار میرود مشتریان زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی صرف کنند و در نتیجه احتمال بالاتر رفتن رتبه آن ها در نتیج سرپ را افزایش دهند.
- مردم به طور کلی به سایت های توصیه شده توسط دوستان خود بیشتر از نتایج جستجوی طبیعی اعتماد دارند. در نتیجه، سایتهایی که حضور قویتری در رسانههای اجتماعی دارند، احتمالاً در این پیشنهادات گنجانده میشوند. موتورهای جستجو نیز این پیشنهادات را آزمایش میکنند و از این رو احتمال دارد مدیران سایت ها به دلیل فروش و دیده شدن هرچه بیشتر به سمت شبکه های اجتماعی روند و این دلیل بهبود جایگاه رتبه آن ها شود.
- سایتهایی با حضور قویتر در رسانههای اجتماعی، نرخ تبدیل بهتر، مشتریان وفادارتر، فروش و سود بیشتر و شهرت بالاتری دارند که همگی باعث افزایش نظرات مثبت و رضایت کاربر است و طبق گفتهای خود گوگل رضایت کاربر از همه چیز برای آن مهم تر است و در سالهای اخیر بر روی این مورد تمرکز زیادی داشته است.
شبکه های اجتماعی پایین تر از وب سایت ها در نتایج
محتوای رسانه های اجتماعی با سرعت سرسام آوری به روز میشود و مدام در حال تغییر هستند. طبق آماری که موجود است تا کنون در هر ثانیه حدود 5000 پست در فیسبوک به اشتراک گذاشته میشود. این عدد به چندین برابر پست در اینستاگرام میرسد. به سادگی این مقدار را در ماه محاسبه کنید تا سرعت به روز رسانی محتوا در شبکه های اجتماعی شما را شگفت زده کند.
این سرعت بالای بهروزرسانی رسانههای اجتماعی در زمانی است که خزندههای سریع و هوشمند Google نمیتوانند تمام تلاش خود را برای فهرستبندی محتوای اجتماعی انجام دهند. به عنوان مثال، در فیسبوک و اینستاگرام، تنها صفحات پروفایل کاربران توسط خزنده های گوگل ایندکس میشوند و پست هایی که بازخورد کمتری دارند به سختی میتوانند در نتایج سرچ شده ظاهر شوند.
اضافه میکنیم که گوگل یک سرویس جستجوی اینترنتی است و دسترسی آن به محتوای وب سایت ها دقیق تر است. بنابراین انتظار داشته باشید که الگوریتم های گوگل قادر به تجزیه و تحلیل و رتبه بندی محتوای موجود در سایت ها برای آن راحت تر و دقیق تر است و از شبکه های اجتماعی صرفا به عنوان منبع قوی برای گرفتن بک لینک در نظر گرفته شود.
نتیجه گیری و سخن آخر
از 7.4 میلیارد نفر در جهان، مشخص شده است که حدود 2.8 میلیارد کاربر فعال شبکه های اجتماعی هستند و با توجه به افزایش تعداد کاربران در این شبکه ها، به نظر میرسد سیگنال های آنها تأثیر بیشتری در رتبه بندی آنها داشته باشد.
در حین بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو به نتایج خطی و غیرخطی زیادی برخوردیم که احتمالاً شما را تشویق میکند تا در شبکه هایی با بازخورد خطی تر(مستقیم) مانند فیسبوک و گوگل پلاس شرکت کنید و حضور فعال داشته باشد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که در حالی که تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو متفاوت است، هر شبکه، بدون توجه به تأثیر آنها در رتبه بندی، کاربران خاص خود را دارد که میتوانند با مشاهده محتوای شما به مشتریان یا مخاطبان وفادار تبدیل شوند. این مورد در طراحی سایت خبری بسیار مهم است چرا که اکثر مخاطبان این سایت ها در شبکه های اجتماعی فعال هستند و باید شما را در این عرصه ببینند.
در واقع پس از به قدرت رسیدن پیام رسان های اینستاگرام و تلگرام، بار محتوای تجاری و تبلیغاتی در ایران به دوش این دو اپلیکیشن کشیده شده است. با این حال حضور در تمامی شبکه های اجتماعی میتواند به نوعی سودآوری شما را افزایش دهد.
شاید فکر کنید که صحبت در مورد شبکه های اجتماعی در زمینه سئو بحث جدیدی نیست، اما خوب است بدانید که گوگل همیشه در چک لیست رتبه بندی سال جدید خود روندهایی را به عنوان معیاری ارائه میدهد که در گذشته به آنها اشاره کرده است. به عنوان مثال، با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، گوگل به تدریج اعلام کرده که اگر سایتی Mobile Friendly نباشد امتیاز منفی به حساب میآید و در نتیجه جایگاه خود را در نتایج از دست خواهد داد.
همانطور که اشاره کردیم، استفاده از شبکههای اجتماعی بسیار مفید است لذا بهتر است این مورد را به صورت کامل و دقیق انجام دهید، البته ممکن است شما به اندازهی کافی در این زمینه دانش نداشته باشید؛ لذا میتوانید از افراد حرفهای مشاوره و کمک بگیرید.
برای این مورد فقط کافی است تا با شماره پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید تا بتوانید در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و سفارش طراحی سایت سوالات خود را مطرح کنید و به تخصصیترین شکل ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.
[ad_2]
منبع