وبلاگ
به روزرسانی های الگوریتم گوگل ،آپدیت ها و به روزرسانی های الگوریتم گوگل

به روزرسانی های الگوریتم گوگل

آپدیت ها و به روزرسانی های الگوریتم گوگل (از 2011 تا مارس 2022)

در این مطلب تاریخچه به روز رسانی الگوریتم گوگل از سال 2003 تا حال حاضر ذکر شده که به شما کمک می کنه روند رشد الگوریتم های گوگل رو بشناسید. وقتی آشنایی کافی با آپدیت های هسته گوگل داشته باشید، بهتر می تونید اقدام به سئوی وب سایت کنید.

ما در نشونت سعی کردیم این صفحه رو همیشه به روز و آپدیت نگه داریم و با آپدیت های گوگل همراه بشیم تا این همراهی با آپدیت های گوگل به روند اجرای صحیح پروژه های سئو کمک کنه.

فراموش نکنید که ارائه تجربیات شما در آپدیت های مختلف در بخش نظرات این صفحه، کمک زیادی به بقیه دوستان خواهد کرد. همونطور که خواندن نظرات بقیه دوستان، کمک زیادی به همه ما خواهد کرد که سریع تر با تغییرات گوگل در یک حوزه خاص همگام بشیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که تجربیات خودتون بعد از آپدیت ها و نکاتی که وجود داره رو در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

اگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل سیستم های پیچیده ای هستند که برای استخراج اطلاعات از داده ها و سپس ارائه بهترین راه حل ممکن برای مشکلات احتمالی موجود در نتایج جستجو استفاده می شوند. موتورهای جستجو از الگوریتم ها و بسیاری از عناصر رتبه بندی برای رتبه بندی صفحات وب بر اساس اهمیت صفحات در نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنند.

در سال های اولیه، گوگل تنها چند به روز رسانی در الگوریتم های خودش انجام داد. در حال حاضر گوگل هر سال هزاران تغییر ایجاد می کنه. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر کوچک هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجوی گوگل الگوریتم های اصلی رو منتشر می کنه که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد. معمولا به این بروزرسانی ها آپدیت هسته گوگل هم گفته میشه.

در این مطلب تاریخچه به روز رسانی الگوریتم گوگل از سال 2003 تا حال حاضر ذکر شده که به شما کمک می کنه روند رشد الگوریتم های گوگل رو بشناسید. وقتی آشنایی کافی با آپدیت های هسته گوگل داشته باشید، بهتر می تونید اقدام به سئوی وب سایت کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین کوتاه کننده های لینک ایرانی و خارجی

به روز رسانی های الگوریتم گوگل

آپدیت 3 نوامبر 2011 گوگل

با این به‌روزرسانی، Google الگوریتم رتبه‌بندی را تغییر داده است تا هنگام به‌روزرسانی نتایج جستجو (مانند رویدادهای اخیر، موضوعات جاری، رویدادهای تکرارشونده) برای جستجوگران مرتبط‌تر شود. این به روز رسانی 35 درصد از جستجوها را تحت تاثیر قرار داد.

19 مارس 2012 – به روز رسانی Page Layout

به روز رسانی الگوریتم Page Layout گوگل وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که تبلیغات بیش از حد در یک صفحه دارند. به عبارت دیگر، کاربر باید صفحه را به سمت پایین اسکرول کند تا محتوای واقعی را ببیند. گوگل گفت این الگوریتم کمتر از 1 درصد از وب سایت ها را تحت تأثیر قرار داده است.

آپدیت ونیز گوگل

پس از به‌روزرسانی ونیز، گوگل شروع به گنجاندن نتایج جستجو بر اساس مکان فیزیکی جستجوگر یا آدرس IP کرد. گوگل همچنین بهتر می تواند تعیین کند که آیا یک پرس و جو یا وب سایت دارای هدف یا ارتباط محلی است یا خیر.

26 می 2012 و 24 آوریل 2012 – به روز رسانی الگوریتم پنگوئن

مت کاتس به‌روزرسانی داده‌های الگوریتم پنگوئن را اعلام کرد که کمتر از 0.1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وب‌سایت‌هایی که رتبه‌بندی خود را مشاهده کردند در اولین راه‌اندازی پنگوئن کاهش یافتند و آن‌هایی که در پاک کردن پروفایل لینک خود فعال بودند، بهبودهایی را تجربه کردند.

28 سپتامبر 2012 – الگوریتم EMD

به‌روزرسانی‌های الگوریتم دامنه exact match گوگل (یا EMD) با هدف حذف دامنه های اسپم یا با کیفیت پایین ارائه شد.

5 اکتبر 2012 – به روز رسانی الگوریتم پنگوئن

مت کاتس گوگل به‌روزرسانی داده‌های الگوریتم پنگوئن را اعلام کرد. این آپدیت 0.3 درصد از کوئری های انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد.

22 ژانویه 2013 – آپدیت پاندا

گوگل به‌روزرسانی داده‌های پاندا را اعلام کرده است که 1.2 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گوگل در تاریخ های زیر، به روزرسانی های مختلفی از الگوریتم پاندا ارائه کرده است:

  • 21 دسامبر 2012
  • 21 نوامبر 2012
  • 5 نوامبر 2012
  • 9 آگوست 2012
  • 27 سپتامبر 2012
  • 18 سپتامبر 2012
  • 20 آگوست 2012
  • 24 جولای 2012
  • 25 ژوئن 2012
  • 8 ژوئن 2012
  • 27 آوریل 2012
  • 19 آوریل 2012
  • 23 مارس 2012
  • 27 فوریه 2012
  • 18 ژانویه 2012
  • 18 نوامبر 2011
  • 19 اکتبر 2011
  • 28 سپتامبر 2011
  • 12 آگوست 2011
  • 23 جولای 2011
  • 21 ژوئن 2011
  • 9 مه 2011
  • 11 آوریل 2011

خواندنی:چگونه در گوگل صفحه داشته باشیم و پیج درست کنیم؟

14 مارس 2013

این به روز رسانی توسط گوگل تایید نشد، اگرچه ابزارها می گویند که در همان روز اتفاق افتاد. گوگل می گوید که این آخرین به روز رسانی قبل از اینکه پاندا بتواند مستقیماً به الگوریتم اصلی گوگل اضافه شود، خواهد بود. در عوض، Panda Data Refresh به صورت ماهانه در یک دوره 10 روزه بدون تأیید بیشتر از طرف Google شروع شد.

22 می 2013 – به روز رسانی پنگوئن

به گفته مت کاتس، این «نسل بعدی» الگوریتم پنگوئن است که 2.3 درصد از جستجوهای انگلیسی را پوشش می دهد.

11 ژوئن 2013

الگوریتم Google Payday Loans به مسائل مربوط به اسپم ها می‌پردازد و حدود 1-2 ماه طول می کشد تا تکمیل شود و 0.3 درصد از کوئری ها در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار دهد.

26 سپتامبر 2013 – به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار

به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر اساسی در فناوری جستجوی اصلی گوگل بود. گوگل به راهی برای درک بهتر مرتبط‌ترین نتایج و بازگشت به پرسش‌های پیچیده‌تر در نتیجه رشد جستجوی محاوره‌ای (یعنی جستجوی صوتی) نیاز دارد. گوگل گفت این الگوریتم جدید حدود 90 درصد از جستجوها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه این به روز رسانی در آن تاریخ اعلام شد، اما در واقع در اوت 2013 عرضه شد.

4 اکتبر 2013 – به روز رسانی الگوریتم پنگوئن

مت کاتس اولین (و تنها) به روز رسانی الگوریتم پنگوئن 2.0 را منتشر کرد که تقریباً یک درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد.

6 فوریه 2014 – آپدیت Page Layout

مت کاتس از ارتقای الگوریتم صفحه آرایی خبر داده است. الگوریتم پیش‌فرض تغییر نکرده است و به نظر می‌رسد گوگل در حال ساده‌سازی الگوریتم و به‌روزرسانی فهرست خود است.

بروزرسانی گوگل در 16 مه 2014

این به روزرسانی برای هدف قرار دادن بهتر وب سایت های اسپم به روز شد.

20 مه 2014 – آپدیت پاندا

این آپدیت مربوط به الگوریتم پانداست که گفته می شود یک تغییر الگوریتم بزرگ هست که 7.5 درصد از جایگاه های زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

نصب دو اکانت اینستاگرام

چرا رپورتاژ بخریم؟

انلاین شاپ در اینستاگرام

12 ژوئن 2014

Google Payday Credit Improvement 3.0 اغلب بر پرس و جوهای اسپم تمرکز می کند و محافظت بهتری در برابر حملات منفی SEO ارائه می دهد.

24 جولای 2014 – الگوریتم کبوتر

کبوتر یک نوآوری مهم در جستجوی محلی است و گوگل شروع به استفاده از سیگنال های سنتی رتبه بندی وب سایت برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرده است. ما همچنین پارامترهای ترتیب فاصله و مکان Google را بهبود بخشیده ایم.

23 سپتامبر 2014 – به‌روزرسانی پاندا

این به روز رسانی به الگوریتم پاندا چند سیگنالی را اضافه می کند که به پاندا کمک می کند تا محتوای غیر استاندارد را با دقت بیشتری شناسایی کند. این موضوع بر 3 تا 5 درصد از رتبه ها تأثیر گذاشت.

به روزرسانی17 اکتبر 2014 گوگل

این به‌روزرسانی یک آپدیت بزرگ نامیده می‌شود، این به‌روزرسانی تازه سازی دیگری از داده های الگوریتم پنگوئن گوگل است. پنگوئن 3.0 به افرادی که تحت تأثیر به‌روزرسانی‌های قبلی قرار گرفته‌اند اجازه ظهور و بهبودی می‌دهد، اما بسیاری از کسانی که به استفاده از شیوه‌های لینک سازی اسپم ادامه دادند و نکات به‌روزرسانی‌های قبلی را از دست دادند، تأثیر آن را دیدند. اجرای کامل این به‌روزرسانی حدود سه روز طول کشید و کمتر از 1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد.

21 آوریل 2015 – آپدیتی برای موبایل

به‌روزرسانی الگوریتم سازگار با موبایل (یا Mobilegeddon) به‌روزرسانی‌ای است که به وب‌سایت‌های سازگار با موبایل در رتبه‌بندی جستجو، رنک بهتری می‌دهد. این به روزرسانی مربوط به جستجو در دستگاه های تلفن همراه هست که همه زبان ها را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می دهد.

3 مه 2015 – آپدیت کیفی گوگل

به‌روزرسانی کیفیت (یا به‌روزرسانی فانتوم) یک تغییر تأیید شده در الگوریتم رتبه‌بندی اصلی Google بود (به‌ویژه نحوه ارزیابی سیگنال‌های کیفیت توسط Google). به نظر می‌رسد وب‌سایت‌هایی که مشکلات کیفیت محتوا و همچنین تبلیغات بسیاری دارند، بیشترین تأثیر را از این به‌روزرسانی می‌گیرند.

17 جولای 2015 – به روز رسانی پاندا

گوگل به‌روزرسانی پاندا را اعلام کرده است که تغییر آن ماه‌ها طول می‌کشد و 2 تا 3 درصد از جستجوهای زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به دلیل ماهیت کند انتشار، مشخص نیست که چقدر تأثیر خواهد گذاشت یا چه زمانی رخ خواهد داد. این احتمالا آخرین آپدیت پاندا است.

26 اکتبر 2015 – RankBrain (آپدیت رنک برین)

اگرچه رنگ برین توسط گوگل از آوریل 2015 آزمایش شده است، اما آپدیت RankBrain به تازگی اعمال شد. RankBrain یک ربات یادگیرنده ماشینی است که نتایج جستجو را تغییر می دهد تا کاربران بتوانند بهتر به سوالات خود پاسخ دهند یا به عبارتی، پاسخ سوالات خود را بیابند. در ابتدا، RankBrain برای 15٪ از پرس و جوها استفاده شد (بیشتر پرس و جوهای جدیدی که گوگل قبلا هرگز ندیده است). اکنون تقریباً در هر سؤالی که برای Google مطرح می شود گنجانده شده است.

12 مه 2016 – به‌روزرسانی مناسب برای موبایل (# 2)

دومین به‌روزرسانی موبایل فرندلی بودن سایت، یک به روزرسانی روی اولین به‌روزرسانی ریسپانسیو بودن سایت ها بود.

1 ژوئن 2016 – به روز رسانی کیفی

اگرچه توسط گوگل تایید نشده است، اما سایر بهبودهای مرتبط با محتوا در الگوریتم گوگل در حدود 1 ژوئن با تفاوت هایی بین 8، 21 و 26 ژوئن ارائه شده است. اطلاعات خوانده شده نشان می دهد که به روز رسانی الگوریتم گوگل در ژوئن 2016 ایجاد شده است.

23 سپتامبر 2016 – به روزرسانی الگوریتم پنگوئن و آپدیت هسته گوگل

در آخرین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن، این الگوریتم در آپدیت هسته گوگل ادغام شد، به این معنی که پنگوئن اکنون وب سایت ها و لینک ها را در زمان واقعی ارزیابی می کند. یکی دیگر از تغییرات بزرگ کاهش لینک های پنگوئن بود، نه کاهش رتبه صفحات.

10 نوامبر 2016 – به روز رسانی ناشناس

داده‌های مختلف ابزارهای سئو یک به‌روزرسانی تایید نشده گوگل در 10 نوامبر را نشان می‌دهد.

10 ژانویه 2017 – تبلیغات بینابینی آزاردهنده

در 23 آگوست 2016، گوگل تغییری را اعلام کرد که تبلیغات چاپی مزاحم و پنجره‌های بازشو را هدف قرار می‌دهد که برای تجربه جستجوی موبایل مضر هستند. همانطور که وعده داده شده بود، این به روز رسانی در 10 ژانویه 2017 منتشر شد. تأثیر این به‌روزرسانی بر رتبه بندی بسیار کم بود.

به روز رسانی 1 فوریه 2017 – مبارزه گوگل با PBN ها

این یک به‌روزرسانی کوچک تأیید نشده گوگل بود. اگرچه تمام اطلاعات مربوط به این به‌روزرسانی در واقع بیش از حدس و گمان است، به نظر می‌رسد که شبکه‌های وبلاگی (PBN) یا افرادی را هدف قرار می‌دهد که لینک سازی کلاه خاکستری و اسپم انجام می دهند.

آپدیت 7 فوریه 2017 گوگل

این آپدیت تایید نشده باعث تغییرات عمده در SERP های گوگل شد که به معنای افزایش یا کاهش قابل توجه در سایت های مختلف بود. در مجموع، به نظر می رسد که برندهای برتر و سایر وب سایت های مرتبط، شهرت زیادی پیدا کرده اند.

آپدیت 7 مارس 2017 – فرد

گری ایلیز از گوگل به شوخی این آپدیت را “فرد” نامید و نامش ثبت شد. اما این الگوریتم برای شرکت کنندگان چیز خنده داری نبود. به نظر می رسید این به روز رسانی اصلی الگوریتم عمدتاً بر روی محتوای کم ارزش تمرکز دارد. در 24 مارس، Illyes به طور رسمی این بروزرسانی را تایید کرد. اما گوگل از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که همه پاسخ‌ها در مورد فرد را می‌توان در راهنمای کیفی Google Webmaster پیدا کرد.

17 مه 2017 – به روز رسانی کیفی

این بروزرسانی از 17 می شروع شد و حدود یک هفته ادامه داشت. ردیاب‌های سئو تغییرات قابل توجهی را در SERP گزارش کرده‌اند، اگرچه فاکتورهای تاثیر محدود هستند. با این حال، وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند، مشکلاتی با تبلیغات جعلی، موضوعات UX و محتوای ضعیف و ناکارآمد دارند.

آپدیت 25 ژوئن 2017 گوگل

امروزه ابزارهای مختلف سئو به‌روزرسانی‌های مهم، هرچند تایید نشده، در گوگل پیدا کرده‌اند. یک مطالعه نشان داد که این به روز رسانی بیشترین تغییرات را در پوریشن های 6-10 ایجاد کرد. در حالی که این امر در مورد بیشتر پوزیشن ها صدق می کند.

9 جولای 2017 – به روز رسانی کیفیت

ابزارهای رتبه بندی سئو در 9 جولای با یک نقص جزئی مواجه شدند، این احتمالاً یکی دیگر از به روز رسانی های مربوط به کیفیت گوگل است (تایید نشده).

19 آگوست 2017 – به روزرسانی بهبود کیفیت

وب‌مسترها و رتبه‌بندی‌های سئو در 19 تا 20 آگوست نوساناتی را تجربه کردند که می‌تواند نشان دهنده بهبود کیفیت دیگری (تایید نشده) گوگل باشد. در میان بازنده‌های اصلی این به روزرسانی می‌توان به صفحه‌های دسته‌بندی ضعیف، صفحات یا برگه های عادی ضعیف، تبلیغات، محتوای با کیفیت پایین و سایر تجربیات ضعیف کاربر، توسط Glenn Gabe، رئیس GSQi Analysis اشاره کرد. برخی فرضیه ها وجود دارد که گوگل آزمایش این الگوریتم را از 14 آگوست آغاز کرده است زیرا صفحات آسیب دیده امروز 19 آگوست بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

آپدیت 8 سپتامبر 2017

ابزارهای ردیابی SEO نشان می دهد که ممکن است برخی به روز رسانی های گوگل (هنوز تایید نشده) از این تاریخ وجود داشته باشد. گوگل همچنین شاهد تغییرات مهم بود که بر ترافیک جستجو و نمایش از 8 سپتامبر تأثیر می گذاشت. به دنبال آن در 18، 25 و 29 سپتامبر و همچنین بی ثباتی بیشتر در 4، 8 و 12 اکتبر رخ داد.

12 دسامبر 2017 – به روز رسانی Maccabees

برخی از اعضای جامعه جستجو گزارش دادند که وب سایت های آنها بین 12 تا 14 دسامبر تحت تأثیر به روز رسانی قرار گرفته است. گوگل در این مدت چند تغییر جزئی را در الگوریتم اصلی خود پذیرفته است، اما اهمیت دوره تغییر را کاهش داده است.

9 مارس 2018 – به روز رسانی هسته الگوریتم

در 12 مارس، گوگل از طریق توییتر تایید کرد که یک هفته پیش از آن “به روز رسانی هسته الگوریتم” منتشر شده است. اگرچه گوگل در مورد جزئیات شفاف نبود، اما توصیه کرد “کاربران به تولید محتوای بهتر ادامه دهند”.

16 آوریل 2018 – پیاده سازی الگوریتمی

گوگل از طریق توییتر انتشار برخی تغییرات عمده الگوریتم را تایید کرده و اعلام کرده است که به نظر می رسد مشابه آپدیت 9 مارس 2018 باشد، تغییراتی که به محتوا مرتبط هستند.

1 آگوست 2018 – به روز رسانی گسترده الگوریتم

گوگل برای سومین بار در سال جاری از طریق توییتر عرضه گسترده به‌روزرسانی‌های الگوریتم را تأیید کرد. برای انجام این کار، دنی سالیوان رابط جستجوی Google توصیه می کند دستورالعمل های ارائه شده پس از به روز رسانی 9 مارس 2018 را دنبال کنید. این به روز رسانی توسط برخی مربوط به حوزه “پزشکی و سلامت” نامیده می شود، اگرچه گوگل می گوید این یک به روز رسانی کلی است و ارتباطی با حوزه خاصی ندارد.

31 اکتبر 2018 – به روز رسانی تایید نشده هالووین

برخی از مدیران وب‌سایت‌ها تغییرات را از زمان هالووین گزارش کرده‌اند و به یک به‌روزرسانی (تایید نشده) Google اشاره کرده‌اند. اما در اینجا شواهد کمی از پیشرفت قابل توجه وجود دارد.

13 فوریه 2019 – آپدیت روز ولنتاین

بررسی های الگوریتم نشان می دهد که نوعی به روز رسانی تایید نشده قبل و بعد از این تاریخ انجام شده است. با این حال، بر خلاف سایر به روز رسانی ها، عمدتاً تغییرات مثبت در رتبه بندی گزارش شده است.

12 مارس 2019 – آپدیت هسته مارس 2019 (معروف به فلوریدا 2)

گوگل تأیید کرده است که این به‌روزرسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های Google در طول سال‌هاست. سالیوان یک بار دیگر توصیه کرد که از دستورالعمل هایی که پس از به روز رسانی 9 مارس 2018 ارائه کرده است پیروی کنید.

2 ژوئن 2019 – آپدیت هسته

در 2 ژوئن، دنی سالیوان، رئیس جستجوی گوگل، در توییتر اعلام کرد که گوگل در تاریخ 3 ژوئن به‌روزرسانی بزرگ جدیدی را برای الگوریتم اصلی خود منتشر خواهد کرد. روز بعد، گوگل تایید کرد که این به روز رسانی در دسترس است و در روزهای آینده در مراکز داده مختلف در دسترس خواهد بود. مانند هر به‌روزرسانی دیگری، گوگل بیان می‌کند که به‌روزرسانی هسته نیازی به اصلاح ندارد زیرا فاکتورهای مختلفی را پوشش می‌دهد.

24 سپتامبر 2019 – به روز رسانی گسترده هسته الگوریتم

دنی سالیوان از گوگل در توییتی اعلام کرد که به‌روزرسانی کامل الگوریتم اصلی تا چند ساعت دیگر منتشر می‌شود و چند روز طول می‌کشد تا انتشار کامل شود. دستورالعمل های گوگل برای همه به روز رسانی های جدید الگوریتم اصلی و هسته یکسان هست.

25 اکتبر 2019 – به روز رسانی الگوریتم BERT

گوگل به روز رسانی BERT را اعلام کرد و آن را بزرگترین تغییر در جستجوی گوگل در 5 سال گذشته نامید. گوگل از مدل BERT برای درک بهتر سوالات جستجو استفاده می کند. به گفته گوگل، این تغییرات بر رتبه بندی جستجو و قطعه های نمایش داده شده تأثیر می گذارد و BERT در 10 درصد از جستجوها به زبان انگلیسی ایالات متحده استفاده می شود.

9 دسامبر 2019 – آپدیت BERT در سطح بین المللی

دنی سالیوان از گوگل در توییتر پست کرد که BERT راه اندازی جهانی خود را آغاز می کند و الگوریتم Google BERT در حال گسترش در سراسر جهان و به تمام زبان هاست.

13 ژانویه 2020 – آپدیت هسته

دنی سالیوان از طریق توییت اعلام کرد که به‌روزرسانی هسته الگوریتم در شرف انتشار است. Google مجدداً همان راهنمایی‌های سایر به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی را ارائه می‌کند.

22 ژانویه 2020 – فیچر اسنیپت ها

دنی سالیوان، کارمند گوگل، از طریق توییتر تایید کرد که صفحات وب موجود در فیچر اسنیپت ها در فهرست‌های ارگانیک تکرار نخواهند شد. این تغییر 100٪ لیست های جستجو در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

4 مه 2020 – به روز رسانی هسته گوگل

رابط جستجوی گوگل دنی سالیوان از طریق توییتر اعلام کرد که گوگل به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده ای را منتشر خواهد کرد. حدود 90 دقیقه بعد، او اعلام کرد که به روز رسانی در حال انجام است و 1-2 هفته زمان نیاز دارد تا عرضه شود.

3 دسامبر 2020 – آپدیت هسته گوگل

گوگل آپدیت هسته الگوریتم را تایید می کند، به روز رسانی اصلی برای دسامبر 2020 در تاریخ 3 دسامبر 2020 منتشر خواهد شد. این سومین به روز رسانی الگوریتم هسته در سال است. از آخرین به روز رسانی اصلی نسبت به میانگین زمان بین این نوع به روز رسانی ها مدتی می گذرد.

آپدیت 10 فوریه 2021 – بررسی پاراگراف و متن ها

دنی سالیوان، مسئول روابط عمومی جستجوی گوگل، از طریق توییتر اعلام کرد که Passage Ranking به طور رسمی درخواست های زبان انگلیسی را در ایالات متحده راه اندازی کرده است. به گفته گوگل: “این تغییر به این معنی نیست که ما هر مقاله را مستقل از صفحه نمایه می کنیم. ما همچنان صفحات را ایندکس می کنیم و کل اطلاعات صفحه را برای درجه بندی در نظر می گیریم. اما اکنون می توانیم متنی از صفحه را نیز به عنوان مقیاس اضافی و یک عامل در نظر بگیریم.

8 آوریل 2021 – آپدیت نقد و بررسی محصول

این به‌روزرسانی جدید برای الگوریتم رتبه‌بندی جستجو برای «تشویق کردن به بررسی‌های محصولی که تحقیقات عمیق را به اشتراک می‌گذارند، نه محتوای معمولی که فقط گروهی از محصولات را خلاصه می‌کند» طراحی شده است. گوگل همچنین در اعلامیه خود 9 سوال مفید را به اشتراک گذاشت که باید هنگام ایجاد و انتشار نقد و بررسی محصول مورد توجه قرار گیرد (مشاهده).

2 ژوئن 2021 – آپدیت بزرگ الگوریتم هسته

دنی سالیوان، مدیر جستجوی گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی الگوریتم کلیدی اصلی در شرف انتشار است. سالیوان خاطرنشان کرد که برخی از ارتقاهای برنامه ریزی شده به طور کامل برای این به روز رسانی آماده نیستند، بنابراین بخش هایی که آماده نیستند به عنوان بخشی از دومین به روز رسانی الگوریتم Broadcore که برای ماه جولای برنامه ریزی شده است، در دسترس خواهند بود.

10 ژوئن 2021 – حفاظت از قربانیان

این آپدیت تلاش‌های گوگل برای بهبود الگوریتم‌هایی برای کاهش رتبه یا حذف از نتایج سایت‌هایی هست که روش های عملیات غارتگرانه را اتخاذ می‌کنند. اگر شما نیز مورد سوء استفاده های این چنینی قرار گرفتید، کافیست از طریق این لینک گزارش دهید.

15 ژوئن 2021 – بهبود تجربه کاربری

گوگل تایید کرده است که به‌روزرسانی تجربه صفحه آغاز شده است. گوگل گفت که وب سایت ها نباید انتظار داشته باشند که در نتیجه این به روز رسانی تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنند و هرگونه کاهش یا بهبود ناگهانی باید تدریجی اتفاق بیفتد. این بروزرسانی تا پایان آگوست 2021 تکمیل شد.

23 ژوئن 2021 – آپدیت ضد اسپم

دنی سالیوان از گوگل در توئیتر فاش کرد که یک به روز رسانی الگوریتمی برای مبارزه با اسپم نتایج جستجو را هدف قرار می دهد. او اضافه کرد که دومین آپدیت اسپم ظرف یک هفته وجود خواهد داشت. گوگل دقیقاً نگفته است که این به روز رسانی در مورد چیست.

28 ژوئن 2021 – به روز رسانی اسپم

Google Search Liaison از طریق توییتر اعلام کرد که قسمت دوم آپدیت اسپم آنها از 28 ژوئن آغاز شده و احتمالاً در همان روز به پایان خواهد رسید. اعلامیه اولیه درباره پستی در وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل بود که در آوریل 2021 درباره نحوه مبارزه گوگل با جستجوهای هرزنامه تا سال 2020 به روز شد.

به روز رسانی 1 جولای 2021 – آپدیت هسته گوگل

به روز رسانی اولیه هسته از جولای 2021 اعلام شد و تکمیل آن یک تا دو هفته طول کشید. راهنمای Google برای به‌روزرسانی‌های اصلی را می‌توانید در وبلاگ Google Search Central پیدا کنید.

آپدیت 12 جولای 2021 – تکمیل شدن آپدیت هسته گوگل

تکمیل آپدیت هسته در توئیتر اعلام شد و هیچ گونه اطلاعات بیشتری در این تاریخ در این مورد ارائه نشد.

به روزرسانی 26 جولای 2021 – جلوگیری از لینک سازی اسپم

گوگل به‌روزرسانی الگوریتمی را برای شناسایی و حذف لینک‌های اسپم اعلام کرد. گوگل هشدار داده که ممکن است در تمامی سایت‌هایی که با تاکتیک‌های اسپم، حامیان مالی (مانند خرید رپورتاژ)، بازدیدکنندگان و شرکت‌های وابسته سروکار دارند، تغییری در رتبه‌بندی شان ایجاد شود. این به‌روزرسانی حداقل دو هفته زمان نیاز دارد تا تکمیل شود و چندین زبان را تحت تأثیر قرار دهد.

به روزرسانی 3 نوامبر 2021 – آپدیت اسپم گوگل

طبق یک توییت از Google Search Liasion، به‌روزرسانی ضد اسپم از 3 تا 11 نوامبر 2021 به عنوان بخشی از روال برای بهبود نتایج جستجو منتشر شد. گوگل به وبمسترها توصیه می کنند که در مورد این ماجرا بیشتر تحقیق کنند تا دچار مشکل جدی نشن (لینک اطلاعات منبع)

آپدیت 17 نوامبر 2021 – به روز رسانی گسترده در هسته گوگل

Google Search Central از طریق توییتر اعلام کرده است که آپدیت اصلی و کامل اواخر همین روز منتشر خواهد شد. آن‌ها در اسناد خود به مدیران وب‌سایت‌ها اشاره کردند که صاحبان وب‌سایت‌ها باید درباره به‌روزرسانی‌های هسته بدانند که آخرین بار در آگوست 2019 این به‌روزرسانی انجام شد

آپدیت 1 دسامبر 2021 – نظرات محصولات

گوگل از طریق حساب توییتر اعلام کرده که آپدیت نظرات محصول دسامبر 2021 برای صفحات انگلیسی منتشر شده و انتظار می ره تکمیلش سه هفته طول بکشه. این منبع رو هم برای مطالعه بیشتر شما در مورد این به روز رسانی منتشر کرده که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

آپدیت 22 فوریه 2022 – به روز رسانی تجربه کاربری صفحه

این آپدیت برای به روز رسانی تجربه صفحه بود. گوگل از طریق توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی تجربه کاربری صفحه برای نسخه دسکتاپ کند هست که قراره در مارس 2022 به پایان برسه. Google اطلاعات بیشتری در مورد به‌روزرسانی تجربه کاربری صفحه به توسعه‌دهندگان ارائه می‌ده که در صورت تمایل می تونید از اینجا مطالعه کنید.

بروزرسانی گوگل در مارس 2022 – رتبه‌بندی بررسی‌های محصول

گوگل از طریق این آپدیت که چندین هفته طول کشید، به‌روزرسانی رتبه‌بندی بررسی‌های محصول رو اعلام کرد. این آپدیت به اون ها اجازه می‌ده تا بررسی‌های با کیفیت محصولات رو شناسایی کنند.

[ad_2]

منبع

فهرست مطالب

دسته بندی ها

درباره ما

ما که هستیم

مجموعه فالو ارزانی از سال 1397 اغاز به کار کرد.شعار ما ارائه خدمات با کیفیت در گرو رفع نیاز کاربران وب و شبکه های اجتماعی می باشد.

خدمات اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات